سرهنگ بهروز خانپور در گفتوگو با ایسنا از شناسایی علت تصادف مرگبار در محور سیراف – جم (استان بوشهر) خبر داد و گفت: روز ۱۶ آبان ماه، یک دستگاه کشنده ماک با محموله میلگرد در مسیر شرق به غرب در حال حرکت بود که به علت نقص فنی در سیستم ترمز، قادر به کنترل وسیله نقلیه نشد و با چندین خودرو برخورد کرد. در این حادثه پنج نفر جان خود را از دست دادند که شامل راننده کشنده، دو راننده سواری، دو سرنشین تیبا و یک دختر ۶ ساله بودند. علاوه بر آن، هشت نفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند.
وی افزود: این حادثه در نتیجه استفاده مکرر از ترمز و کاهش حساسیت آنها به وقوع پیوست و باعث انسداد مسیر به مدت چند ساعت شد. اما تنها دو روز بعد، در ۱۸ آبان ماه، تصادفی دیگر در حوالی بندر چارک در استان هرمزگان رخ داد که منجر به مرگ دو زن جوان شد.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه راهور فراجا، ادامه داد: بر اساس گزارشات، یک دستگاه خودروی شاهین با کامیونت مینی خاور بنز در محور بندرلنگه-پارسیان حوالی بندر چارک به طور شاخ به شاخ برخورد کردند. در این تصادف، دو زن جوان از اهالی چارک جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر نیز به شدت مصدوم شدند. مصدومان برای درمان به بیمارستان شهدای بندرلنگه منتقل شدند.
خانپور گفت: این دو تصادف مرگبار در کمتر از چهار روز، در مجموع هفت کشته و ۱۱ مصدوم برجای گذاشته است و نگرانیها در مورد وضعیت ایمنی جادهها و خودروها در استانهای جنوبی کشور را افزایش داده است.
وی افزود: بر همین اساس، لازم است دستگاههای مسئول از جمله پلیس راهور، راهداری، وزارت راه و شهرسازی، به شناسایی و اصلاح نقاط پرحادثه و پرخطر در این استانها پرداخته و در کمترین زمان ممکن اقداماتی عملیاتی برای پیشگیری از حوادث مشابه انجام دهند. همچنین، ارتقای کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل باید به عنوان یک اولویت توسط وزارتخانههای مربوطه مورد توجه ویژه قرار گیرد. در این راستا، هیچگونه کوتاهی در شناسایی نقاط حادثهخیز، اصلاح آنها و بهبود کیفیت خودروها نباید صورت گیرد، چرا که هرگونه بیتوجهی به این مسائل میتواند منجر به بروز حوادث مرگبار دیگری شود.
دیدگاهتان را بنویسید